Søg i denne blog

lørdag den 24. marts 2012

Forårs-fornemmelser


Jeg ved godt at jeg ikke har fået skrevet så meget her på det sidste, og jeg undskylder. Men her kommer en lille update om Spring-break og dagene derefter.

Først vil jeg lige vise et billede til dem der ikke allerede har set det på facebook. Det startede med at Liisa og jeg snakkede om at jeg godt kan lide at tegne på folk, og hun godt kan lide at blive tegnet på. Så hun lovede mig at jeg en dag måtte dekorere hele hendes ryg, og spring-break var et oplagt tidspunkt at gøre det på. Jeg tog derfor fat på et par crayolas og gik i gang en fredag aften. Det endte med at tage ca. tre og en halv time, men jeg havde det super sjovt, og Liisa fandt det meget afslappende at ligge foran ildstedet og blive tegnet på (på et tidspunkt faldt hun faktisk i søvn).



Det færdige kunstværk

 Lørdag var det jo St. Patrick's day, hvilket vi fejrede hos Jen og Dan med grønt tøj, pynt og drikkevarer. Det var faktisk en rigtig sjov aften selvom de fleste andre var en smule ældre (jen og Dan's venner).
Ginger-Ale med grøn frugtfarve

Lemonade - m. Limes i for at gøre det lidt mere grønt :)

I denne uge har det været overraskende varmt! Det har været mellem +20 og +30 grader, og solskin de fleste dage. Sneen er nu væk, men det tog lidt tid, så de første par dage kunne man opleve at gå rundt i sne til midt på skinnebenet i shorts og t-shirt og svede. Jeg synes også at det var ret sjovt at jeg kunne 'gå på vandet' da poolen stadig er en stor isklump.
Alle var overraskede over dette gode vejr! Vores engelsk-lærer fortalte at det var de varmeste dage i marts siden 1940'erne. Det siger vist en del.
Nu er det desværre begyndt at blive lidt koldere, og det har regnet det meste af dagen idag. Vores værtsfar er overbevist om at en snestorm med masser af sne er på vej, men jeg håber nu at han tager fejl, selvom han ikke er den eneste der siger at mere sne er uundgåeligt.


En frossen pool på en morgen med +20 grader
Alt dette gode vejr fik mig virkelig i forårshumør, men det ser ud til at jeg må vente lidt endnu. Jeg nåede dog at få en lille bitte (meget lille) smule sol, og er ikke helt så spøgelseshvid i ansigtet og på armene som før.
Hav en god weekend allesammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar