Søg i denne blog

lørdag den 28. april 2012

"Pause"

Jeg ved godt at jeg ikke har fået skrevet i meget lang tid, men jeg har ikke ligefrem haft tid!
Skolen har for første gang nogensinde opført en musical! Skrevet af lærer og elever, baggrunde malet, sange skrevet, fundet og lært, danse koregraferet og scener øvet igen og igen.
Musicalen hedder "Pause" (Frikvaarter på fransk) og handler om alle de ting der foregår i frikvartererne på en high school. Stykket beskriver udviklingen fra barn til voksen og omhandler emner som mobning, depression, gruppepres, rygter, forelskelse og forhold.
Vores scene med skabe, sofa og det hele
Liisa og jeg danser begge i stykket og har en rolle. Jeg spiller en pige der bliver mobbet fordi hun ikke går i mærketøj, og Liisa spiller en udvekslingsstuderende.
Det har været super sjovt at være med til at opføre dette stykke, og der er en fantastisk stemning blandt de ca. 60 optrædende elever.
Vi har efterhånden opført stykket et par gange, men det bliver ikke mindre sjovt! Nogle skoler er kommet til vores skoler for at se det, vi er taget afsted til en skole for at optræde, og skal afsted igen i næste uge, og derudover har vi optrådt for vores egen skole og for "the community". Der var udsolgt igår til vores aften-optræden, så skolen har besluttet at vi optræder en til gang den 7. maj for dem i byen der ikke nåede at få billetter, og mange har allerede reserveret billetterne der ikke engang er printet endnu.
Hele "Pause" gruppen
Udover at optræde så har jeg været med til at designe, skitsere og male en af de fire 'baggrunde der repræsenterer skolen's aktiviteter. 


Den baggrund jeg (stort set alene) har malet, og som repræsenterer de tre sportsgrene på skolen: ishockey, volleyball og badminton.

Vi overtog en hel restaurant da vi var på "tour"
Aftenhygge på den meget store scene i Timmins
 Og så har det jo været Liisa's 18 års fødselsdag! Vi fejrede det dagen før med et lille surprise party for pigerne i vores klasse. Liisa blev meget overrasket og glad, og vi hyggede med kage og brætspil.

Bonne fête Liisa!
På hendes egentlige fødselsdag tog vi afsted til Timmins for at optræde, men der var arrangeret at hun også her fik en overraskelskage, og over 60 personer der sang fødselsdagssang for hende.




Pudekamp! Eller?
Nå ja, der er lige en anden lille detalje jeg vil dele med jer! Jeg er blevet spurgt om at dekorere coveret til dette års 'yearbook', hvilket jeg glæder mig meget til, og jeg skal nok vise billeder!
Hav en god weekend allesammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar