Søg i denne blog

fredag den 1. juni 2012

Greenwater park

I onsdags var jeg med skolen til "Greenwater park" hvilket vel er en lille national park eller sådan noget. Normalt er det varmt når de tager afsted i slutningen af maj, men denne gang var himlen grå og det var knap 10 grader. Det var nu alligevel dejligt at komme lidt ud i naturen og ikke være lukket inde i et klasselokale hele dagen, og det var smukt! Specielt da vi stod ved udkigspunktet hvor man kunne se ned på en sø, og så ellers træer hele vejen rundt så langt man kunne se.
Der var masser af aktiviteter man kunne deltage i! Den gruppe jeg gik sammen med startede ud med skattejagten, men gav op og gik tilbage da vi var kolde og mange havde våde mudrede sko. Da vi kom tilbage fik vi varmen ved at spille beach-volley, kaste og gribe en baseball, amerikansk fodbold, sjipning og den canadiske version af jeg-melder-krig-mod som har lidt andre regler og hedder jorden-rundt. Nogle valgte dog også den lette måde at få varmen på - de smuttede hen og stod ved siden af grillen hvor der blev lavet hot-dogs til frokosten.
Køen til at få frokost
Jeg brugte en del tid på at sjippe og øve med at kaste og gribe baseballen - jeg var noget bedre til at kaste, men efter lidt tid begyndte min gribning dog at forbedres.

Senere den aften besluttede Liisa, Riley og jeg at vi ville prøve at få nogle af vores klassekammerater med på rent faktisk at spille baseball. Vi endte med at være fem på hvert hold, og spillede i lidt over en time indtil folk var trætte og kolde, og så var det en tur til Tim Hortons. Det var super sjovt rent faktisk at spille med handsker og det hele, og jeg tror nok mit hold vandt ;)

Efter at have været ude stort set hele dagen og været meget aktiv, så var jeg godt træt, og det føltes skønt at putte mig under min dyne, og jeg er sikker på at det ikke tog lang tid før jeg sov som en sten.

Næste morgen vågnede jeg dog op en smule stiv i kroppen - kunne mærke at jeg havde brugt nogle andre muskler end jeg plejer, og havde da også et par blå mærker fra de gange hvor jeg ikke lige fik grebet bolden.

Hertil aften var vi ude at spise med Lucie, Yvon, Jen, Dan og Arianne for at fejre Yvons fødselsdag. Det var hyggeligt og Arianne stod for underholdningen for både os og det ældre par der sad ved bordet ved siden af os. Noget af det sødeste var dog da Arianne puttede sin hånd på min (lange) kjole hvorefter hun udbrød: "Princesse, princesse!". Hun er en rigtig lille cutie med enorme blå øjne!

Jeg vil sige farvel for nu og smutte ud i haven hvor Yvon har planer om at tænde et lille bål, og måske vi kan finde et par skumfiduser :)


Et billede jeg tog en dag da røgen fra skovbrandende i Timmins pg.a. vinden kom til Cochrane hvilket gav et underligt overskyet-men-alligevel-ikke lys. Jeg har ikke ændret på lyset på computeren eller noget som helst, men jeg synes det så ret pænt ud sådan som billedet endte - kinda vintage.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar