Søg i denne blog

lørdag den 18. februar 2012

Karnival - Del 3

Så er det blevet tid til sidste del af min fortælling fra vinter-karnival i Cochrane, jeg ved godt at den er en smule forsinket, men har ikke lige haft inspiration og overskud til at få skrevet før nu.

Vi startede lørdag morgen med at tage til "Pancake-eating contest" hvilket meget enkelt gik ud på at finde ud af hvem der kunne spise flest pandekager. Vinderen spiste 12 tykke amerikanske pandekager med ahornsirup. Vi andre spiste også morgenmad der og fik pandekager, men jeg var godt tilfreds med at der 'kun' var to pandekager - det var rigeligt for mig.


Efter at have klædt os godt på til endnu en meget kold dag, gik turen til 'downtown' Cochrane hvor der var karnivalsparade med masser af dekorerede biler og pick-ups, klovne der kastede slik og brandbiler.

Miss Chimo og de andre prinsesser

Både nye og gamle brandbiler var en del af paraden
Efter paraden to vi hjem til Ken og Joelyns og fik Chilli con carne og 'clam chowder' (fiskesuppe). Lige hvad man havde brug for efter at have stået ude i kulden.

Vores nye hatte - super varme og meget typiske her
Da vi havde spist og varmet op gik turen ned til søen hvor der var en hel del aktiviteter - udstilling af gamle snescootere, opvarmede telte, et indianertelt hvor der blev lavet snobrød og så hvad jeg havde glædet mig meget til: helikopterture!
Liisa og jeg ville begge gerne sidde op foran så vi tog med to forskellige helikoptere. Det var virkelig fedt at prøve! Og sjovt at sidde og snakke med piloten med gigantiske høretelefoner på.
Jeg har aldrig fløjet i helikopter før så det en stor oplevelse - og hold da op hvor ser Cochrane bare småt ud oppefra! Og man kan virkelig se at rundt om Cochrane er der træer sne og ... ikke rigtig andet.

Den vej man kommer af når man kommer fra bl.a. Timmins til Cochrane

Søndag morgen var det tid til "Smash-up derby", hvilket er en (synes jeg) meget red-neck begivenhed! En hel masse gamle biler er malet og vinduerne er taget ud og så kører de rundt og smadrer ind i hinanden - nogenlunde ligesom radiobilerne bare med rigtige biler. Overraskende nok synes jeg faktisk det var sjovt at se på, og heppede på min yndlingsbil (en bil dekoreret med 'Angry birds') der desværre ikke klarede sig så godt. Den sidste bil der stadig er i stand til at køre er vinderen.

Da runde 1 var overstået blev bilerne ryttet væk så der var plads til runde 2

Liisa's favoritbil og vinderen af runde 1

En lille video der forhåbentlig kan give en idé om hvordan et Smash-up derby ser ud


Søndag efter frokost var det så tid til at at tage ned til søen igen, denne gang for at få "Polar bear dip" overstået (man hopper ned i et hul i isen i iskoldt vand). Liisa glædede sig rigtig meget, men jeg må indrømme at jeg var en anelse nervøs og egentlig bare ville have det overstået. Liisa havde fået overtalt både Riley (hendes kæreste) og vores veninde Jestina til at gøre det sammen med os.

Efter at have varmet lidt op i saunaen hoppede vi i og DAMN det var koldt! Men også super sjovt, så efter at have fået varmen hoppede jeg i igen... og igen... og igen. I alt blev det til 6 gange for mig og vist nok 5 for Liisa. Det gav et adrenalinrus og efter at have gjort det fik man bare lyst til at gøre det igen!
Liisa lever helt op til fordommene om Findland og deres saunaer. Riley og jeg synes at den (overfyldte) sauna var rigelig varm og måtte holde en hånd op foran munden for at kunne trække vejret ordentligt en gang imellem, men Liisa stod med hovedet ind over varme-dimsen det meste af tiden og syntes godt at saunaen kunne have været en smulle varmere.

Jestina og jeg på vej tilbage til saunaen
Liisa og jeg med matchende t-shirts :)



Denne uge har været meget stille og rolig. Tirsdag var det valentinsdag hvilket er meget mere opreklameret her end derhjemme. Jeg fik en blomst og Liisa fik en buket af Riley og Liisa og jeg havde købt en buket til Lucie, så der var masser af blomster på køkkenbordet :)

Fredag morgen vågnede både Liisa, Lucie og jeg op med kvalme og ondt i maven. Heldigvis havde vi snefri så vi behøvede ikke at gå i skole. Lucie fik det bedre i løbet af dagen og efter en god nats søvn har både Liisa og jeg det noget bedre.
Idag (lørdag) er en stille og rolig dag herhjemme med tid til at sove længe, læse lidt, skrive blog, rydde op, vaske tøj og hvad der nu ellers skal gøres.

Imorgen har vi planer om at tage ud og stå på skøjter sammen med et par piger fra klassen, så det glæder jeg mig til. Og så er dette selfølgelig en god lang weekend fordi vi har fri på mandag! Det er "Family day" så ingen skole, men heller ingen butikker åbne så planen om at tage til Timmins blev udskudt til en anden dag.

Jeg ved godt det ikke var den mest interessante tekst denne gang, men jeg håber at billederne kan give jer en idé om hvordan det hele var, og hav en fortsat god weekend allesammen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar