Søg i denne blog

tirsdag den 3. januar 2012

Bonne année

Glædeligt nytår alle sammen! Jeg håber at 2012 bliver et godt år og at verden ikke går under :)
Her har folk et meget afslappet forhold til præcise tider og planlægning, så om morgenen den 31. december vidste de fleste stadig ikke hvor de skulle holde nytår. Lucie tilbød derfor at vi kunne holde fest herhjemme! Så det meste af dagen med at gøre kælderen - som er perfekt til dette med køkken, lille stue og badeværelse - klar til fest, købe chips og sodavand og sms'e rundt og invitere folk.
Vi endte med at være omkring 17 personer, og det var en kæmpe succes! Nytåret blev fejret på bedste maner, men dog uden fyrværkeri - det er der ikke tradition for her.
Jeg startede ud med at tage ca. 5 billeder og efterlod derefter mit kamera så andre kunne tage billeder. Næste morgen lagde jeg dem på computeren - 107 billeder! de fleste af dem ret fjollede og andre en anelse slørede og mørke, men det var da sjovt nok at se.

Ikke det bedste billede, men syntes at i det mindste 1 af de 107 billeder skulle på bloggen

 Den 1. januar var der selvfølgelig lidt rengøring (støvsugning, gulvvask etc.), men det var ikke så slemt da folk havde været søde til at hjælpe med den værste oprydning inden de gik.

Jeg har været lidt småforkølet de sidste par dage, så jeg valgte at følge min mors råd: SOV!
Så den 2. januar blev intet vækkeur sat og kl. 1 (om eftermiddagen) kom Liisa ind og vækkede mig. Eller, rent faktisk kom hun ind og spurgte om jeg stadig trak vejret :)
Jeg brugte et par timer på bare at tøffe rundt i nattøj, se tv og skype med familie og venner. Om aftenen tog vi i biografen sammen med en gruppe piger fra skolen for at se "Jack and Jill" - plat film, men med nogle sjove scener. Det var bogstavelig talt kun vores gruppe og to andre personer der var der! Efter filmen besluttede vi os for at tage en kop varm kakao (for nogle kaffe) hos Tim Hortons, og der mødtes vi med lidt flere af vores klassekammerater.

Idag (d. 3.) gik Liisa og jeg en tur i sneen og tog billeder. Vi så at posthuset - endelig - havde åbent! Så Lucie var en tur henne og hente alle de pakker og breve der var. Det blev faktisk til en del! Jeg fik nogle sene men skønne julegaver, som jeg vil hygge mig med her i ferien. Jeg synes specielt det er godt gået af min kære mormor som har fundet et scrabble spil - på fransk! Mon ikke Liisa og jeg kan udfordre hinanden lidt i det.



Også min veninde Ida havde sendt lidt godter, bl.a. lakrids (jubii) og Vata te (eller som jeg plejer at kalde det: Nam-nam-te). Så mens jeg sidder her i sofaen og skriver får jeg mig en dejlig kop te! 


Nu har vi spist aftensmad og siddet og snakket, så inden det er tid til at se en film ville jeg lige skrive færdigt og sige farvel her!
Jeg starter i skole igen d. 9., så det bliver nok til lidt mere på bloggen i denne uge, da jeg som regel har bedre tid i ferien. Men jeg ønsker jer alle et (lidt sent) godt nytår! Og jeg glæder mig til at se jer her i 2012. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar