Søg i denne blog

torsdag den 19. januar 2012

Grise-dessikering, eksamenslæsning og brevskrivning

Idag bliver bare en kort opdatering da jeg egentlig burde læse biologi. I næste uge har jeg nemlig eksamener! Mandag - fransk, tirsdag - matematik og onsdag står den på biologi. Så denne uge er hovedsaligt blevet brugt på at læse op til eksamenerne og det er nok også hvad denne weekend kommer til at blive brugt på.
Igår i biologi timen skulle vi dessikere baby grise (det var fostre - så grisene var aldrig blevet født). Jeg er normalt ikke så komfortabel med sådan noget, så jeg meldte mig som den på holdet der tog noter, smøgede ærmer op m.m. Jeg blev faktisk og så på at min gruppe skar grisen op, og jeg så hjertet, lungerne, lever, tarme og det hele. Jeg var ret stolt af mig selv da jeg fandt det meget grænseoverskridene, men alligevel så på - uden at kaste op! Da Jestina og Liisa (min gruppe) begyndte at tage indvoldene ud af grisen og sammenligne dem med de andre gruppers blev det dog for meget for mig og jeg brugte resten af timen uden for klasseværelset.
Her til aften fik jeg endelig breve, og masser af dem! det var super dejligt, men der er nu endnu en opgave på to-do listen for weekenden - brevskrivning. Men det er vist det man kalder et luksusproblem :)


Nå, jeg undskylder at dagens indlæg er en smule 'lame', men jeg må altså videre med den der lektielæsning, og har lovet Liisa at prøve at se om jeg kan hjælpe hende med lidt matematik - forhåbentlig kan jeg.
Jeg skriver en gang i næste uge når jeg har lidt mere tid. Så indtil da vil jeg bare sige god weekend og hav en god uge allesammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar