Søg i denne blog

tirsdag den 31. januar 2012

Fyldt med godt humør!

Jeg har ingen lektier idag, så tænkte at dette var min chance til lige at få skrevet lidt på bloggen. Det er så hyggeligt at få at vide at folk læser min blog, og kan lide den! Ja selv nogle af mine canadiske klassekammerater kigger på billederne eller bruger google translate. Så et stort tak til alle jer læsere, det gør det meget sjovere at skrive når man ved at der er nogle der sætter pris på at man gør det.

Ok, hvad har jeg så gået og lavet siden sidst? Som jeg sikkert allerede har nævnt, så stod fredag på skitur. Mit vækkeur ringede kl. 5 om morgenen, og efter en godt tre timers bustur (det overrasker nok ikke nogen at jeg sov det meste af den væk) og et stop på Tim Hortons for at spise morgenmad, ankom vi til "Mont Kanasuta" - i Quebec.

Der var lidt mindre blå himmel og lidt mere snevjr men vi var der, men mindre detalje :)

Mit eget udstyr er jo pakket væk et sted i kælderen derhjemme i Danmark, så jeg måtte stå i en god lang kø for at få udleveret mine lejede ski, støvler, stave og hjelm. Og så var det afsted! Jeg kom faktisk overraskende hurtigt i gang igen, og nøj hvor var det altså bare skønt at suse ned ad bakkerne igen. Det var ikke det største sted, men det gjorde egentlig ikke noget for vi var der jo kun en enkelt dag, og man mødtes hele tiden med nogle man kendte. Det overraskede mig faktisk at folk ikke var bedre til at stå på ski, men mange kommer kun afsted på endagsture med skolen eller familie, så det betød at jeg faktisk kunne følge med nogle af de hurtigste, selv på sort bakke! Jeg er rimelig stolt af mig selv, da jeg normalt ikke er den modigste når det gælder om at køre hurtigt på ski, og denne gang kørte hurtigere end jeg plejer.

Ved fire tiden samledes alle til et gruppebillede, og derefter vendte vi næsen hjemad. Jeg var så træt at jeg vist faldt i søvn før bussen var ude af parkeringspladsen. En hel dag udenfor på ski med kun korte pauser kan mærkes. Benene var en lille smule ømme, men efter lidt udstrækning var det mest bare fødderne der kunne mærke at de havde haft skistøvler på.
Der var en af drengene fra min klasse der endte med et brækket håndled da han landede forkert efter et hop, men jeg fik fortalt at der de forrige år har været folk der endte på hospitalet med brækkede skuldre og ben (samme person) og lignende. Så alt i alt var denne skitur en succes!

Lørdag formiddag besluttede Lucie og Yvon at vi da lige kunne tage et smut til Timmins, hvilket jo altid er hyggeligt. Både Liisa og jeg er dog en lille smule flade efter december etc., så vi havde god tid til bare at gå rundt og kigge. Jeg tror endda at jeg "fik lov" til at bruge næsten en halv time i boghandleren da vi ikke rigtig havde andet at lave :)

Søndag havde Liisa og Riley planlagt hyggedag, så vi tog (I vores nattøj) hjem til Riley hvis søster var hjemme fra universitetet for weekenden, og så var der dømt filmhygge i pyjamas med nybagte brownies! Ren søndags-glæde. Efter aftensmaden derhjemme var det tid til at kigge lidt på matematik...

Mandag morgen fik vi så matematik eksamenen overstået. Jeg ved at Liisa var meget nervøs for den, men jeg tror at det gik rimelig godt for mig, så nu må vi se. Jeg kom jo tidligere hjem end normalt, så havde mulighed for at skype med to af mine veninder og lillebror. Det var skønt for en gangs skyld ikke at have nogen lektier, og ikke flere eksamener at forberede sig til!
Lucie, Liisa og jeg så en super god film: "Freedom Writers" - den kan helt klart anbefales!

Idag var så første dag i det nye semester, hvilket betyder nye fag. Første time er historie, men da vores lærer er væk hele denne uge (hans barn er indlagt på hospitalet i Toronto), så blev vi sat til at gå på computeren og læse om kolni-tiden. Jeg har været spændt på at have om canadisk historie, så lidt skuffende at vi starter at have om de europæriske koloni-magter, men det kunne være meget værre.

I anden time har jeg hvad jeg først troede ville være som samfundsfag, men som viste sig mere at være sociologi. Vi startede idag med i små grupper at snakke om familie: hvad er definitionen af familie, kvaliteter i en familie, eventuelle problemer etc. Det føltes som om at timen gik meget hurtigere end normalt, og jeg har på fornemmelsen at dette bliver et interessant fag.

Efter frokost har Liisa og jeg forskellige fag, for første gang. Hun har psykologi og 11. klasses engelsk, mens jeg har 12. klasses engelsk og billedkunst.
Jeg kan virkelig godt lide vores engelsklærer som startede timen ud med at fortælle os, at hvis vi tog hendes undervisning seriøst, så lovede hun at vi ville lære en del, men hvis ikke så ville hun heller ikke tage os seriøst. Det virker ikke som det letteste fag, men det hjælper at det er på engelsk og ikke fransk, og det lyder interessant, med masser af essays der skal skrives og bøger, noveller m.m. der skal læses.

Billedkunst er med 10. klasse, men jeg havde ikke så mange valgmuligheder, og ville egentlig gerne have det fag. Idag var det en introduktion af hvad vi skal lave dette semester, og så skulle vi skrive et par linjer om hvorfor vi valgte dette fag. Derefter fik vi hver et stykke papir, en blyant og et hviskelæder og og resten af timen gik med at tegne hvad vi ville, eller hvad vi følte vi var gode til. Det var super hyggeligt bare at få lov at sidde og småsnakke mens man tegnede, og Madame satte også lidt musik på. Jeg er sikker på at dette bliver en dejlig måde at afslutte skoledagen på!

Og så en lille sjov detalje sm også er lidt af en cliché med de fag jeg har valgt: der er stort set kun piger! I vores engelsk klasse er der en dreng, og det samme i billedkunst, ellers er det alt sammen piger, så det skal nok blive hyggeligt :)

Jeg er i super godt humør idag! Har haft en dejlig weekend, en god start på det nye semester og ingen lektier.

En af lærerne har lovet at sende lidt billeder fra skituren, men jeg venter stadig på dem, så det bliver på et andet tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar