Søg i denne blog

tirsdag den 27. december 2011

Juleaften, juledag og anden juledag

Juleaften her var noget noget anderledes, men det var hyggeligt nok. Der blev leget en del lege (nogle af dem meget sjove), julemanden kom og maden var super god! Jeg smagte blandt andet den lokale ret: "Soupât" hvilket er en ret i lag af kartoffelmos og vildt kød, bl.a. elg og kanin. Det smager vildt godt! Også den gingerbread-cheesecake som Liisa og jeg lavede var en succes.
Juledag spiste vi brunch hos Jen og Dan hvor Arianne (Lucie og Yvons barnebarn på knap to år) fik et par af sine gaver. Efter en lækker aftensmad var det - endelig - tid til gaveåbning. Normalt åbner man gaver om morgenen, men det blev besluttet at det ville være hyggeligere at gøre det om morgenen. Liisa og Lucie grinte meget af at jeg var lige så spændt som et lille barn, og kke kunne vente med at åbne mine gaver. Jeg fik en hel masse ting! Bl.a. gavekort til Amazon, Glee sæson 2, led til armbånd, sutsko, masser af chokolade og meget andet. Jeg har desværre ikke fået mine forældres gave endnu, men jeg ved at den er på vej, så jeg har bare noget at glæd mig til :) og julen varer jo lige til påske som min mor siger.

Anden juledag, eller som det her hedder: "boxing day" blev brugt på skidooing (på dansk kaldet køre på snescooter). Det var super sjovt! og den kørte hurtigere end jeg troede! Jeg sad bagpå Yvon's og Liisa sad bag på Riley's. På vejen stoppede vi for at tage lidt billeder som i kan se længere nede.
Desværre gik dér noget i stykker på Yvon's skidoo, så vi måtte hentes i pick-up og venter nu på at den bliver repereret. Men det var i hvert fald en af de canadiske ting jeg er blevet en fan af!

Idag var Liisa og jeg ude at lege i sneen og teste vores Crazy carpets. Det var ca. -18 grader, men når man regnede vindfaktoren ud, føltes det som ca. -27 grader. Koldt, men vi var klædt godt på!
Da vi kom hjem var det tid til varm kakao og et par afsnit af Glee :)
Her til aften har vi haft familiehygge. Først hjalp vi alle hinanden med at lave pizza, og efter aftensmaden spillede vi en slags Ludo (med  hoppebolde i stedet for brikker).

Alt udstyret på og ready to go

Posering foran skidooen

Og så et stop i midten af ingenting

Sneengle!

Julegaver


Vores cheesecake



Mig, Liisa og Alissa (Riley's søster)

Riley og mig

En af legene - vælt kopperne

Første gang Liisa holdt et lille barn

Arianne nød at åbne gaver

Blow the ping pong ball

Arianne er stor fan af at sætte klistermærker på folk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar